Dat reclamebureau Duval Guillaume schitterende (virale) campagnes maakt, weet ondertussen de halve wereld. Hun ‘Push to add drama’ filmpje voor TNT herinnert iedereen zich vast nog. Gisteren ontdekte ik hun nieuwste voor Febelfin waarin waarzegger ‘Dave’ voorbijgangers vertelt hoe hun liefdesleven ineen zit, hoeveel ze die maand aan kledij uitgaven,… Voor deze campagne maakte DG gebruik van hackers van de bovenste plank die a la minute het hele internet afzochten naar gegevens over de deelnemers…

En eigenlijk ist wel zo. Privacy en internet gaat dat nog samen tegenwoordig? We zijn ondertussen zo gewoon geworden aan die virtuele wereld dat we er wel eens slordig mee omspringen. Maar zoals men zegt: ‘eens op het internet, altijd op het internet’. We durven dat we al wel eens vergeten en dat zorgt soms voor problemen. Maar lieve mensen, vergeet niet dat dit niet de schuld is van het internet. Neen! Het ligt hem meer aan de manier waarop we omgaan met het ‘niewe’ medium. Uiteindelijk is het altijd je eigen keuze om iets op het net te plaatsen. Iets wat velen nog steeds niet echt lijken in te zien. Nu goed, om een lang verhaal kort te maken: ’t is weer een schitterende campagne en die wilde ik jullie dan ook zeker niet onthouden.

Liefs

E.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...