Honderdenzeven. Nieuwe internethypes!
Vandaag wilde ik jullie graag twee nieuwe internethypes laten zien! Ik vond ze zelf helemaal te gek en echt goe gevonden, dus vandaar; vermeldingske op ergenstussenin. Ik stel jullie voor ‘Going to Like’ en ‘Iedereen West-Vlaams’…
Het is eerste is een nieuwe actie van reclamebureau Duval Guillaume Modem (bureau van ‘push to add drama’) voor AXA bank. De actie heet ‘Going to Like’ en bedoeling is dat ne jonge gast moet proberen naar Like (klein dorpje op Hawaï) te reizen, met als enige reismiddel zijn AXA bankkaart. Per like op de facebookpagina krijgt hij 1 dollar reisgeld. Onderweg zal hij ook allerlei zotte uitdagingen moeten volbrengen om extra likes te verdienen. Te gek toch? Ik zou zeggen zeker kijkje nemen op de facebookpagina en LIKEN die handel! 😉
Het tweede vond ik ook wel heel erg leuk. Provincie West-Vlaanderen bracht deze week een eigen app op de markt. Aan de hand van een applicatie op je smartphone kan je nu de leukste West-Vlaamse woorden en uitdrukkingen ontdekken. Je klikt op een woord en een man zegt je de West-Vlaamse versie van het woord of de zin voor! Super toch?! Ik heb nogal wat Gentse vrienden waarmee ik een kleine West VS Oost vete heb… 🙂 Het eerste wat ik dan ook heb gedaan is hen aangespoord de app te downloaden! Op die manier kunnen ze nu zelf West-Vlaams leren! 😉 Hilariteit alom natuurlijk! (de app is gratis te verkrijgen in de Itunes store!)
Nu eist mijn zetel wat tijd van me op, want druk druk druk weekend en hij voelt zich wat in de steek gelaten! 🙂
Liefs
E.