621. Party deco à la  Pinterest!

De locatie

Zoals beloofd geef ik jullie vandaag een overzichtje over hoe ik te werk ging voor het aankleden van #lucetseerstefeestje. Eerst en vooral hebben we lang gezocht naar de perfect locatie, want daar staat of valt alles mee. Er was best wel wat volk die we wilden vragen dus thuis was zeker geen optie. Probeer bij het zoeken van een locatie out of the box te denken. Niet enkel een standaard feestzaal is altijd dé oplossing. Probeer te denken aan leuke plaatsten waar ze wel wat ruimte hebben. Misschien helpen ze je op een lokale manege graag verder? Of zoals bij ons in een surfclub, een cafe of koffiehuis waar je regelmatig over de vloer komt? Wij hebben er lang over nagedacht, maar zijn uiteindelijk zo blij dat we het feest bij Sofie en Dieter in de surfclub hebben gegeven. De doop in de duinen, feest op het terras, alles zo dicht bij zee. De locatie was echt wie we zijn.

De indeling

Volgende stap is de indeling bepalen. Wat heb je nodig? Wat moet er zeker aanwezig zijn enzovoort. Bij ons was de bar er sowieso al, ik wilde graag een taartjesbuffet van onze bakker naast de deur, dus daarvoor had ik lange tafels nodig en ik wilde achter dat buffet witte wanden om aan te kleden. Meestal plaats je je buffettafels dan gewoon tegen een muur, maar dat was bij ons geen optie. Dus huurden we tentoonstellingswanden. Denk na over waar de kindjes kunnen spelen, oudere mensen kunnen zitten, … Zorg voor een logische ciruculatie!

De aankleding

Daarna het leukste: aankleden. Hiervoor zocht ik wat inspiratiebeeldjes op Pinterest. Daarmee trok ik naar een plaatselijke ballonnenwinkel, want ik wilde graag enkele ballonslingers met groen tussen zoals je dat nu vaak op plaatjes ziet. Daarnaast wilde ik ook haar naam in gouden letterballonnen. Zo gezegd, zo gedaan! Ballonnen besteld. Tenslotte trok ik naar IKEA, Hema en Vandervennet voor de andere deco. Ik wilde het vrij over the top dus ging voor heel veel vlaggetjes (die geven ALTIJD een feestelijk gevoel), slingers, pompons, leuke servetten,… Bij Vandervennet kocht ik lint en bamboestokjes om een pad af te bakenen naar de plek in de duinen waar de ceremonie doorging, ik kocht er ook een gouden bloempot die we als doopvont hebben gebruikt, witte tafellakens enzomeer. Tenslotte bracht Action soelaas op vlak van plateaus en dergelijke voor het buffet! 🙂

The finishing touch creëer je uiteraard met bloemen. Ik ging voor een combinatie van tulpen en eucalyptus. ik kocht 50 tulpen en ongeveer 40 takken eucalyptus en daarmee hadden we echt ruim voldoende! Leuke extra: het zijn twee groen/bloemsoorten die niet veel kosten en zet eucalyptus in een vaas en je hebt direct een Pinterest-gevoel! Best wel even op voorhand bij je bloemist bestellen. Dat had ik weer niet gedaan dus werd het rondbellen de dag voordien! 🙂 Mijn mama maakte ook papieren strandbloemen om het strandthema extra te benadrukken. Heel wat werk, maar een super leuk resultaat en zo’n bloemen staan echt leuk op elk kinderfeest!

De persoonlijke touch

Persoonlijk maak je het door te zorgen voor een leuk bedankingskaartje (de mijne komen gewoon van smartphoto; ontwerpje kiezen, foto erin en klaar!) en hier en daar wat zaken neer te zetten waar bijvoorbeeld de naam van je baby op staat. Een polaroidcameraatje (zoals je ze bij HEMA kunt kopen) is ook tof. Laat die ergens liggen en dan kunnen je gasten ermee aan de slag! Met een letterbanner kun je ook veel doen en denk ook aan een leuk gastenboek!

Zo, een hele boterham, maar ik hoop dat ik nu alle vragen die ik al doorgemaild kreeg beantwoord heb. Is dat niet zo, laat dan een reactie achter hieronder! En wie mij wil inhuren: dat kan! 🙂

Veel liefs,

E.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...