632. Onze eerste vakantie met Lucet: wegdromen in Les Carrasses

Mensen die me op Instagram volgen zullen wel gezien hebben dat we dit jaar wat gesukkeld hebben tot we uiteindelijk op reis konden. Oorspronkelijk plan was een roadtrip naar Denemarken ergens in juni, maar doordat Lucet geboren werd in februari en ons leven dan even on hold stond werden we in mei en juni overspoeld door werk. Dus werd dat plan uitgesteld. Eerste moment dat we op reis konden was midden juli. Niet van onze gewoonte, meestal gaan we buiten de zomermaanden op vakantie, gewoon omdat alles dan stukken goedkoper is. Uiteindelijk na een week googlen kozen we voor Chateau Les Carrasses in de Languedoc in Frankrijk. Bijna 11 uur rijden en tegen de Spaanse grens, maar hey we konden maar proberen he!

Een gezellige boel met onze Australische buren!

Met een baby van 5 maand zo lang in de wagen bleek goed te doen! In het doorgaan reden we grotendeels ’s nachts. Lucet sliep dan ook bijna het hele eind. In het terugkeren deden we nog enkele stops in Beaune en Parijs en daardoor viel die rit ook heel goed mee. We kozen voor Les Carrasses omdat we eigenlijk geen keuzes wilde maken. Omdat het de eerste reis was met Lucet wilden we graag wat comfort en alles bij de hand. Een restaurant ter plekke als dat nodig was, een zwembad,… Zodat, als dat niet lukte, we eigenlijk niet weg hoefden. We hadden ter plekke een huisje compleet uitgerust met keuken enal, dus voor haar flesjes was dat ook super gemakkelijk. We hadden bovendien een tuintje, dus ’s avonds konden we perfect buiten zitten als Lucet sliep. Dat hebben we ook vaak gedaan. De tuin van onze plezante Australische buren liep naast die van ons en als alle kinderen de weg naar dromenland hadden gevonden werd er kaas en wijn boven gehaald en werd het echt een gezellige boel.

Een vakantie met kids? Je hoeft niet altijd in te boeten!

Vaak als je een vakantie met kinderen wil moet je altijd ergens op inboeten: locatie of een mooi en comfortabel interieur of … Ergens verlies je als ouder altijd een beetje . Dit concept werd op poten gezet door Carl en Anita toen ze zelf op zoek waren naar een vakantiebestemming met kinderen. Ze openden vorig jaar een tweede kasteel en volgend jaar een derde. Allemaal van hetzelfde principe. Self-catering huisjes (soms met privé zwembad), goeie kids club, lekker restaurant en een prachtige omgeving! De kastelen bieden trouwens tal van leuke diensten: pizza aan je deur, of ’s morgens brood halen in het restaurant voor je eigen ontbijtje, pic-nic of bbq-paketten, kan allemaal! En dan zeg ik nog niks over het interieur, en de feëerieke omgeving!

Delen is de boodschap!

Ook de Languedoc was een topper. De mooie stranden, uitgestrekte wijnvelden en Montpellier waren voor mij de absolute hoogtepunten! Uiteraard is Les Carrasses geen goedkope bestemming, maar als je een huisje kan delen (met wat familie of vrienden) en buiten het seizoen op vakantie trekt is het goed te doen. Wij hadden alvast een droomvakantie!

Liefs,
E.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...